poniedziałek, 27 sierpnia 2012

Galeria Książki w Oświęcimiu

Unikam długotrwałych zobowiązań, ale czasami trzeba podjąć ryzyko, na przykład przy zmianie sieci komórkowej, albo telewizji cyfrowej. Albo kursu języka zdecydowanie obcego, trwającego półtora roku :))
Dzisiaj miałam pierwsze zebranie, tak zwanie organizacyjne, w kwestii szkolenia się w języku angielskim. Nasza Galeria Książki  we wrześniu rozpoczyna kurs dla dorosłych, bezpłatny i cieszę się, że udało mi się załapać z listy rezerwowej. Ponoć na liście rezerwowej czekają w kolejce jeszcze dziewięćdziesiąt cztery osoby.
 Biblioteka w Oświęcimiu, bo Galeria Książki to także biblioteka, to piękny, nowocześnie zaprojektowany budynek. Przestrzenny, z miejscem dla każdego. Od rana do wieczora tętniący życiem, przyjazny. 
Oprócz biblioteki liczącej 150 tysięcy woluminów, jest sala multimedialna, w której każdy może korzystać z internetu, są sale specjalnie przeznaczone dla dzieci, wystawy, Aula Świętego Wawrzyńca, w której odbywają się różnego rodzaju spotkania. Na parterze mamy czytelnie gazet codziennych i niecodziennych, na piętrze czytelnię książek rzadkich, niejednokrotnie unikalnych. W bibliotece doskonała atmosfera, czas upływa zdecydowanie zbyt szybko. Ja przy okazji spotkania w sprawie kursu wymieniłam przeczytane książki. Aż mi się oczy uśmiechnęły na widok nowej książki Mariusza Czubaja 'Zanim znowu zabiję". Oczywiście pożyczyłam czym prędzej. Zrobiłam parę zdjęć naszej Galerii książki. Dużo większe miasta mają nam czego zazdrościć.

Galeria Książki w Oświęcimiu

To zdjęcie na końcu wyszło trochę w powietrzu, ale widać na pierwszym planie naszego przedwojennego burmistrza Romana Mayzla, którego rok teraz obchodzimy. Wystawa przed Galerią Książki poświęcona własnie burmistrzowi Mayzlowi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz