sobota, 28 listopada 2020

Sylwia Kubik "Miłość pod naszym niebem"

 


"Miłość pod naszym niebem"

 To kontynuacja bestsellerowej powieści „”Pod naszym niebem”, o której pisałam Wam TUTAJ

Z przyjemnością wróciłam do Brzozówki, małej wsi na Powiślu i towarzyszyłam ludziom zamieszkującym to dobre do życia miejsce w ich codziennej pracy, radościach i zmaganiach z przeciwnościami losu.

Tak jak oczekiwałam, od pierwszej strony znowu poczułam się jak u siebie w domu, angażując się całym sercem w życie tej niewielkiej, spójnej społeczności. Sylwii Kubik udało się stworzyć bardzo realne miejsce na nie tylko literackiej mapie. Przyznam szczerze, że jeszcze do niedawna niewiele wiedziałam o Powiślu, ot, tyle że jest takie miejsce na terenie Polski. Po lekturze książek Sylwii Kubik, wiem, że jest to także miejsce, które z chęcią bym odwiedziła gdy nadejdzie czas podróży. Zwłaszcza że  lubię sielskość w dawkach umiarkowanych, wszak większość z nas potrzebuje wypoczynku od ciągłego pędu, jestem z zamiłowania ogrodniczką – amatorką, sieję, sadzę i wyrywam, jak trzeba. Nie muszę wyobrażać sobie zapachów, znam je, wiem jak wygląda praca w polu i krowy widziałam nie tylko na obrazku.

Moim zdaniem Sylwia Kubik w sugestywny sposób przywołuje kraj lat minionych, ale nie zapyziały i przaśny, tylko pełną garścią korzystający z dobra jakie niesie obcowanie człowieka z naturą.

Nie oznacza to, że mieszkańcy Brzozówki funkcjonują odcięci od zdobyczy nowoczesnej techniki. Orają pole traktorem, nie pługiem, korzystają z telefonów komórkowych tak jak wszędzie, ale odniosłam wrażenie, że nadal pamiętają, że telefon jest dla ludzi, nie ludzie dla telefonu.

Ludzie tam są dla siebie nawzajem życzliwi, a czasem mocno złośliwi – Weronika się nie zmienia ani na jotę. Stefan gdera, ale jak każdy potrzebuje uwagi, a życie Heleny zmienia przyjazd młodej dziewczyny. Taki trochę zamiast, ale to właśnie ona jest zwiastunem zmian.

Czy lato w Brzozówce dla niektórych będzie tym przełomowym?

Czy tajemnice sprzed lat skrzętnie skrywane przez Helenę przestaną być tajemnicami?

O tym przeczytajcie sami.

Sylwia Kubik

"Miłość pod naszym niebem"

Wydawnictwo eSPe

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz