niedziela, 5 lipca 2015

Lars Klinting "Kastor majsterkuje", "Kastor uprawia fasolkę"

Okazuje się, że mam wiele wspólnego z przesympatycznym bobrem Kastorem. Nie dość, że uwielbiam prace ogrodowe, to jeszcze lubię majsterkować. 
Zacznijmy od prac ogrodowych. Obie książeczki przeznaczone są dla dzieci od lat trzech, by od najmłodszych lat rozwijać w nich ciekawość otaczającego świata i pokazywać, że także one mogą mieć twórczy wkład w codzienne życie. Oczywiście z pomocą rodziców, ale właśnie o to chodzi, by zaktywizować całą rodzinę :) 
Sadzenie fasolki nie wymaga zbyt wielu zdolności, ale trzeba wiedzieć jaką zachować kolejność. Kastor razem z Maciusiem postanawiają posadzić fasolę i to nie tylko w ogrodzie, ale także w domu. Fasola szybko rośnie oplatając zielonymi łodyżkami specjalnie zamontowane kije, ale także pięknie kwitnie, a nawet, gdy obrodzi, można ją ugotować i zjeść.

Jakie to szczęście, gdy można coś osiągnąć pracą własnych rąk.

Nie mniej ważne są zdolności manualne jakimi imponuje mi Kastor. Bóbr pracuje w starym warsztacie, który zbudował jego dziadek. Ma w nim wszystkie potrzebne do pracy
narzędzia: calówkę, młotek, obcęgi, śrubokręty, kątownik,  różnego rodzaju piły i mnóstwo innych.
 Kastor buduje skrzynkę na narzędzia. Krok po kroku pokazuje jak zbudować własnoręcznie małą skrzyneczkę.
Idealna propozycja dla pracy z dzieckiem.
Reasumując, jestem zachwycona! 
Przypomniało mi się własne dzieciństwo, gdy na piąte urodziny dostałam własne grabki, łopatę do kopania w ziemi ( model dla dzieci), a młotek i gwoździe zawsze były pod ręką, gdy towarzyszyłam przy pracy mojemu dziadkowi. 
Praca z Kastorem na pewno będzie przyjemna i pożyteczna. Może posadzona własnoręcznie fasolka, albo wysiane do doniczki nasiona ziół sprawią, że dzieci pokochają pracę w ogrodzie? A może odkryją w sobie talent do majsterkowania?
 Książeczki Larsa Klintinga na pewno im w tym pomogą. 
Polecam :)


Lars Klinting "Kastor uprawia fasolkę", "Kastor majsterkuje"
Tłumacz: Magdalena Landowska
Ilustracje: Lars Klinting
Wydawnictwo Media Rodzina

Książeczki otrzymałam od Wydawnictwa Media Rodzina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz